24 10 24 20

Режим работы
Рэжым работы
  • пн
  • вт
  • ср
  • чт
  • пт
  • сб
  • вс
8:00-13:0014:00-17:00

Прыём зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб c 8.00

Парадак звароту за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур у электроннай форме

У адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 г. № 433-З «Аб асновах адміністрацыйных працэдур»:

  • заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь разам з падачай заявы зацікаўленай асобы ў пісьмовай або вуснай форме можа быць прадугледжана магчымасць падачы такой заявы ў электроннай форме;
  • заява зацікаўленай асобы ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг;
  • пералік адміністрацыйных працэдур, заявы зацікаўленых асоб па якіх падаюцца ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг, вызначаецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь з указаннем у такім пераліку спосабу ідэнтыфікацыі і аўтэнтыфікацыі зацікаўленай асобы, а таксама магчымасці падачы адміністрацыйнай скаргі і атрымання адміністрацыйнага рашэння праз адзіны партал электронных паслуг

Заява зацікаўленай асобы ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг пасля атрымання да яе доступу:

  • без выкарыстання сродкаў ідэнтыфікацыі (адкрыты доступ без аўтарызацыі);
  • з выкарыстаннем унікальнага ідэнтыфікатара зацікаўленай асобы. Парадак атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара ўстанаўліваецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь;

Выдача унікальнага ідэнтыфікатара

Назва

Дакументы і (або) звесткі, якія прадстаўляюцца грамадзянінам

Памер платы

Тэрмін дзеяння
даведкі, другога дакумента (рашэння)

Нарматыў ныя дакументы

Выдача унікальнага ідэнтыфікатара

- заява

- дакумент, які сведчыць асобу

бясплатна

бестэрмінова

Пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 22 жніўня 2017 г. № 637

з выкарыстаннем асабістага ключа электроннага лічбавага подпісу, сертыфікат адпаведнага адкрытага ключа, які выдадзены рэспубліканскім рэгістрацыйным цэнтрам Дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь.

Алгарытм ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур у электронным выглядзе праз адзіны партал электронных паслуг 

Крок 1. Рэгістрацыя на адзіным партале электронных паслуг 

Зарэгістравацца на партале https://portal.gov.by / (раздзел "Рэгістрацыя") можна двума спосабамі:

* праз электронную пошту шляхам запаўнення рэгістрацыйнай формы. Атрымаўшы паведамленне па электроннай пошце, неабходна актываваць асабісты кабінет карыстальніка;

  • праз электронны лічбавы подпіс. У гэтым выпадку варта прытрымлівацца адпаведнай інструкцыі.

Для даведкі:

Атрымаць ключ ЭЛП можна ў рэгіянальных рэгістрацыйных цэнтрах рэспубліканскага ўдаставяраючага цэнтра Дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь (РРЦ ДзярСКАК), які ажыццяўляе ўсе неабходныя працэдуры,звязаныя з адкрытым ключом ЭЛП, сертыфікатам адкрытага ключа і самога ЭЛП.

Больш падрабязна аб функцыянаванні РУЦ ГосСУОК і атрыманні ключа электроннага лічбавага подпісу (гл. https://nces.by/pki/).

Крок 2. Аўтарызацыя на партале

Аўтарызацыя залежыць ад спосабу рэгістрацыі: альбо з выкарыстаннем лагіна і пароля, альбо з выкарыстаннем ЭЛП.

Ідэнтыфікавацца можна з дапамогай унікальнага ідэнтыфікатара.

Для даведкі

Унікальны ідэнтыфікатар – даныя, якія адназначна характарызуюць грамадзяніна пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме праз асабісты электронны кабінет, у адносінах да якіх заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах устаноўлена такая форма іх ажыццяўлення, а таксама пры заказе і атрыманні электронных паслуг (абзац 6 пункта 2 Палажэння аб парадку атрымання унікальнага ідэнтыфікатара, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 22 жніўня 2017 г. № 637).

Крок 3. Запаўненне электроннага заявы аб ажыццяўленні

электроннай працэдуры 

Электронная заява аб ажыццяўленні электроннай працэдуры запаўняецца ў асабістым кабінеце карыстальніка.

Пералік адміністрацыйных працэдур у адпаведнасці з правамі карыстальніка адлюструецца ў яго асабістым кабінеце. 

Крок 4. Аплата працэдуры 

Пры заказе электроннай працэдуры ў асабістым кабінеце карыстальніка фармуецца 30-значны код - нумар заказу, з дапамогай якога аплачваецца дадзеная працэдура любым зручным спосабам (напрыклад, праз любое аддзяленне банка, АРІП).

У асабістым кабінеце карыстальнік прымацоўвае электронны выгляд квітанцыі аб аплаце адміністрацыйнай працэдуры. 

Крок 5. Атрыманне электроннага рашэння

Электронную заяву упаўнаважаны дзяржаўны орган разглядае ў тым жа парадку, што і заявы ў пісьмовай форме, але з улікам некаторых асаблівасцяў.

Пасля выканання адміністрацыйнай працэдуры ўпаўнаважаным органам у асабістым кабінеце карыстальніка адлюструецца рашэнне па выніках аказання адміністрацыйнай працэдуры.  

ПЕРАЛІК адміністрацыйных працэдур, заявы зацікаўленых асоб па якіх падаюцца ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг, устаноўлены пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 26 красавіка 2024 г. № 322