У адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 г. № 433-З «Аб асновах адміністрацыйных працэдур»:
- заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь разам з падачай заявы зацікаўленай асобы ў пісьмовай або вуснай форме можа быць прадугледжана магчымасць падачы такой заявы ў электроннай форме;
- заява зацікаўленай асобы ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг;
- пералік адміністрацыйных працэдур, заявы зацікаўленых асоб па якіх падаюцца ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг, вызначаецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь з указаннем у такім пераліку спосабу ідэнтыфікацыі і аўтэнтыфікацыі зацікаўленай асобы, а таксама магчымасці падачы адміністрацыйнай скаргі і атрымання адміністрацыйнага рашэння праз адзіны партал электронных паслуг
Заява зацікаўленай асобы ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг пасля атрымання да яе доступу:
- без выкарыстання сродкаў ідэнтыфікацыі (адкрыты доступ без аўтарызацыі);
- з выкарыстаннем унікальнага ідэнтыфікатара зацікаўленай асобы. Парадак атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара ўстанаўліваецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь;
Выдача унікальнага ідэнтыфікатара
Назва |
Дакументы і (або) звесткі, якія прадстаўляюцца грамадзянінам |
Памер платы |
Тэрмін дзеяння |
Нарматыў ныя дакументы |
Выдача унікальнага ідэнтыфікатара |
- заява - дакумент, які сведчыць асобу |
бясплатна |
бестэрмінова |
Пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 22 жніўня 2017 г. № 637 |
з выкарыстаннем асабістага ключа электроннага лічбавага подпісу, сертыфікат адпаведнага адкрытага ключа, які выдадзены рэспубліканскім рэгістрацыйным цэнтрам Дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь.
Алгарытм ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур у электронным выглядзе праз адзіны партал электронных паслуг
Крок 1. Рэгістрацыя на адзіным партале электронных паслуг
Зарэгістравацца на партале https://portal.gov.by / (раздзел "Рэгістрацыя") можна двума спосабамі:
* праз электронную пошту шляхам запаўнення рэгістрацыйнай формы. Атрымаўшы паведамленне па электроннай пошце, неабходна актываваць асабісты кабінет карыстальніка;
- праз электронны лічбавы подпіс. У гэтым выпадку варта прытрымлівацца адпаведнай інструкцыі.
Для даведкі:
Атрымаць ключ ЭЛП можна ў рэгіянальных рэгістрацыйных цэнтрах рэспубліканскага ўдаставяраючага цэнтра Дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь (РРЦ ДзярСКАК), які ажыццяўляе ўсе неабходныя працэдуры,звязаныя з адкрытым ключом ЭЛП, сертыфікатам адкрытага ключа і самога ЭЛП.
Больш падрабязна аб функцыянаванні РУЦ ГосСУОК і атрыманні ключа электроннага лічбавага подпісу (гл. https://nces.by/pki/).
Крок 2. Аўтарызацыя на партале
Аўтарызацыя залежыць ад спосабу рэгістрацыі: альбо з выкарыстаннем лагіна і пароля, альбо з выкарыстаннем ЭЛП.
Ідэнтыфікавацца можна з дапамогай унікальнага ідэнтыфікатара.
Для даведкі
Унікальны ідэнтыфікатар – даныя, якія адназначна характарызуюць грамадзяніна пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме праз асабісты электронны кабінет, у адносінах да якіх заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах устаноўлена такая форма іх ажыццяўлення, а таксама пры заказе і атрыманні электронных паслуг (абзац 6 пункта 2 Палажэння аб парадку атрымання унікальнага ідэнтыфікатара, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 22 жніўня 2017 г. № 637).
Крок 3. Запаўненне электроннага заявы аб ажыццяўленні
электроннай працэдуры
Электронная заява аб ажыццяўленні электроннай працэдуры запаўняецца ў асабістым кабінеце карыстальніка.
Пералік адміністрацыйных працэдур у адпаведнасці з правамі карыстальніка адлюструецца ў яго асабістым кабінеце.
Крок 4. Аплата працэдуры
Пры заказе электроннай працэдуры ў асабістым кабінеце карыстальніка фармуецца 30-значны код - нумар заказу, з дапамогай якога аплачваецца дадзеная працэдура любым зручным спосабам (напрыклад, праз любое аддзяленне банка, АРІП).
У асабістым кабінеце карыстальнік прымацоўвае электронны выгляд квітанцыі аб аплаце адміністрацыйнай працэдуры.
Крок 5. Атрыманне электроннага рашэння
Электронную заяву упаўнаважаны дзяржаўны орган разглядае ў тым жа парадку, што і заявы ў пісьмовай форме, але з улікам некаторых асаблівасцяў.
Пасля выканання адміністрацыйнай працэдуры ўпаўнаважаным органам у асабістым кабінеце карыстальніка адлюструецца рашэнне па выніках аказання адміністрацыйнай працэдуры.